måndag 18 september 2017

Qepta affärskompetensutvecklas

Tack vare ett EU-projekt får företagare i de tre norduppländska kommunerna möjlighet att lära sig en massa saker man behöver kunna för att driva eget.
Så roligt att gå på kurs! Till och med excel-kursen var kul, tack vare den skickliga läraren Agnes.
Imorgon bitti är det dags igen. Morgnar är inte min starka sida. Hjärnan brukar inte fungera förrän framemot tiosnåret. Ikväll gjorde jag läxan: SWOT-analys, placerat in de tjänster jag erbjuder i ett rutnät "roligt-inte roligt" och "lönsamt-inte lönsamt" samt börjat formulera min vision och affärsidé. Kan ju vara dags när man har haft företag i 26 år...
Det däringa rutnätet var ju inte så upplyftande. Roligast och minst lönsamt är det att driva antikhandel. Och det tänker jag fortsätta med. Ska bara komma på hur jag kan få antikhandeln att flytta sig högst upp i rutan roligt-lönsamt!
Förra gången fick vi, efter att ha koncentrerat tanken på var företaget ska vara om fem år, en bunt med tidningar och 15 minuter på oss att göra ett visionscollage; bara klippa och klistra och inte tänka så mycket.
Så här blev min vision. Den kan man ju fundera på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar