lördag 23 september 2017

Kampen mot stramaljen

Faster Lotta har givit mig ett fint broderiset. Utsjasad efter en dag i butiken ville jag ägna mig åt annat än att byta el i lampor, damma glas och hjälpa kunder.
I hopp om ny energi packade jag upp kitet. Hm.
Det finns vissa svenska språk jag helt enkelt inte förstår - så språkkonsult jag är. Eller kanske är det just därför. Betydelseförskjutningar, dubbeltydigheter och hittepåord gör mig galen. Här är min hatlista (den korta versionen):
1. ekonomispråk - ¿que?
2. vetenskapligt psykologispråk - for real?
3. managementsvengelska - storknar.
4. broderibeskrivningar.
En ruta är lika med två trådar i väven. Jaha. Och den förbenade stramaljen har dubbla trådar i rutorna?
Börjar frejdigt, men repar upp. Den vassa, vita stramaljen går hårt åt yllegarnet.
Det blir inte mer broderat idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar